Grupa 4-5 latków


        Od 23-27 marca w grupie 4/5 latków realizowany temat tygodnia ,,Wiosenne przebudzenie”.

PONIEDZIAŁEK   -   KOLORY WIOSNY
·         Słuchanie piosenki pt.,,Wiosenne buziaki’’(sł .i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska), możemy odsłuchać na YouTube. Rozmowa nt. piosenki. Możemy pobawić się z dzieckiem w zabawy dydaktyczne ,,Czy znamy te pory roku?’’(nazywanie oznak charakterystycznych dla pór roku).
·          Zachęcamy również do zabaw ruchowych: Dzieci-na spacer (dziecko jest w jednym miejscu pokoju , na hasło dziecko na spacer  spaceruje, biega, na hasło dziecko do przedszkola  wraca w wyznaczone miejsce w pokoju).
·         Słonko wschodzi i zachodzi – Dziecko stopniowo podnosi się z przysiadu do stania, wyciąga ręce w górę i obraca się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wraca do przysiadu i kuli się – słonko zaszło.
·         Bociany na łące – dziecko jest bocianem, chodzi po łące wysoko unosi kolana, co pewien czas zatrzymuje się i staje na jednej nodze, wystawia złożone dłonie przed siebie, rytmicznie porusza nimi jak dziobem i powtarza: Kle, kle, kle żabki mi się chce.
·         Zachęcamy do przeczytania wiersza B.Głodkowskiej pt.,,Wiosna i moda”.

Pod koniec zimy wiosna
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?

(W tym czasie... - Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół.
- Zaspała? Zapomniała?
Nie bedzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata.

Zachęcamy utrwalić znajomość wiersza (Jaki problem miała wiosna? W co postanowiła się ubrać? Jak wyglądała?).
·         Odkrywamy literkę ł,Ł. ( można wydrukować dziecku literkę ł,Ł i zachęcić na napisania po śladzie, albo wykonać  literkę z Kart Pracy). 
                                                                          Literka Ł
WTOREK -  WIOSNA NA ŁĄCE
·         Utrwalenie piosenki ,,Wiosenne buziaki”
·         Zabawa ,,Szukamy rymów do wiosennych słów” (wiosna- sosna, skowronek- dzwonek, sasanka-pisanka, krokus-hokus-pokus).
·         Zabawy ruchowe z poniedziałku.
·         Zabawy matematyczne ,,Wiosna na łące” – przeliczanie w zakresie 10, poznawanie nazw mieszkańców łąki ( Rodzic zadaje dziecku zadania: Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało? Itp.)
·         Można wydrukować dziecku kolorowankę bociana i zachęcić, żeby dziecko pokolorowało, pomalowało lub wykleiło plasteliną.
·         Można wykonać karty pracy, cz.3,s.54,55.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szanowni Rodzice!