Grupa 4-5 latków
Od 23-27 marca
w grupie 4/5 latków realizowany temat tygodnia ,,Wiosenne przebudzenie”.
PONIEDZIAŁEK - KOLORY WIOSNY
·
Słuchanie piosenki
pt.,,Wiosenne buziaki’’(sł .i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska), możemy
odsłuchać na YouTube. Rozmowa nt. piosenki. Możemy pobawić się z dzieckiem w
zabawy dydaktyczne ,,Czy znamy te pory roku?’’(nazywanie oznak
charakterystycznych dla pór roku).
·
Zachęcamy również do zabaw ruchowych: Dzieci-na spacer (dziecko jest w jednym
miejscu pokoju , na hasło dziecko na
spacer spaceruje, biega, na hasło dziecko do przedszkola wraca w wyznaczone miejsce w pokoju).
·
Słonko
wschodzi i zachodzi – Dziecko stopniowo
podnosi się z przysiadu do stania, wyciąga ręce w górę i obraca się wokół własnej
osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wraca do przysiadu i kuli się –
słonko zaszło.
·
Bociany
na łące – dziecko jest bocianem, chodzi po łące
wysoko unosi kolana, co pewien czas zatrzymuje się i staje na jednej nodze,
wystawia złożone dłonie przed siebie, rytmicznie porusza nimi jak dziobem i
powtarza: Kle, kle, kle żabki mi się chce.
·
Zachęcamy
do przeczytania wiersza B.Głodkowskiej pt.,,Wiosna i moda”.
Pod koniec zimy wiosna
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie... - Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół.
- Zaspała? Zapomniała?
Nie bedzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata.
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie... - Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół.
- Zaspała? Zapomniała?
Nie bedzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata.
Zachęcamy utrwalić
znajomość wiersza (Jaki problem miała wiosna? W co postanowiła się ubrać? Jak
wyglądała?).
·
Odkrywamy
literkę ł,Ł. ( można wydrukować dziecku literkę
ł,Ł i zachęcić na napisania po śladzie, albo wykonać literkę z Kart Pracy).
WTOREK - WIOSNA NA ŁĄCE
·
Utrwalenie piosenki
,,Wiosenne buziaki”
·
Zabawa ,,Szukamy rymów
do wiosennych słów” (wiosna- sosna,
skowronek- dzwonek, sasanka-pisanka, krokus-hokus-pokus).
·
Zabawy ruchowe z
poniedziałku.
·
Zabawy matematyczne ,,Wiosna na łące” – przeliczanie w zakresie
10, poznawanie nazw mieszkańców łąki ( Rodzic zadaje dziecku zadania: Na
łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
Itp.)
·
Można wydrukować
dziecku kolorowankę bociana i
zachęcić, żeby dziecko pokolorowało, pomalowało lub wykleiło plasteliną.
·
Można wykonać karty
pracy, cz.3,s.54,55.
Komentarze
Prześlij komentarz