Grupa 3-4 latków

Poniedziałek (23.03.20r.) / Wtorek (24.03.20r.)

Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenie.

Grupa wiekowa: 3,4 - latki

Dzień dobry ,,Krasnoludki” przed nami nowy tydzień pracy, w innej formie niż dotychczas jednak mamy nadzieję, że jesteście gotowi. Zatem zaczynamy.
Propozycje zajęć:
1. Każdy przedszkolak wie jak ważna jest poranna gimnastyka, kierując się słowami poniższego wierszyka wykonajcie kilka prostych ćwiczeń.
Nóżka lewa, nóżka prawa
Sport dla zdrowia ważna sprawa
Obie nóżki do kółeczka
Umiem skakać jak piłeczka
Ręce w górę, w przód i w bok
Teraz zrobimy przysiad i skok
Wszyscy wznosimy ręce do góry
Tak jak po niebie wędrują chmury.
2. Spójrz przez okno lub jeśli masz taką możliwość wyjdź do ogrodu i poszukaj pierwszych oznak wiosny: topniejącego śniegu, pierwszych pączków na drzewach, pierwszych źdźbeł nowej trawy, zapachów wiosennej przyrody, zwierząt, w tym owadów.
3. Przyjrzyjcie się ilustracją przedstawiającym wiosenne krajobrazy, a następnie postarajcie się odpowiedzieć na pytania.

- Po czym poznajemy, że na świecie panuje wiosna? (wydłuża się dzień, pojawiają się pierwsze wiosenne kwiaty, przylatują pierwsze kwiaty, przyroda budzi się do życia,
- Jakie kolory widzisz na powyższych ilustracjach? (są to kolory charakterystyczne na wiosny)
- Czy zaobserwowałeś już jakieś symptomy wiosny za swoim oknem?
Postaraj się wyszukać w swoim najbliższym otoczeniu jak najwięcej przedmiotów w kolorach wiosny, np. zielony jak młode listki, żółty jak słoneczko lub kredka, biały jak kwitnące drzewa, fioletowy jak krokus, różowy jak magnolie.
Teraz Twoja kolej, do dzieła!
4. Wiosenna gimnastyka dla buzi i języka.
Wąchanie kwiatów- nabieraj powietrze nosem, a wypuszczaj je ustami, naśladując wąchanie kwiatów.
Podlewanie kwiatów, pompujemy wodę do konewki- unieś język do góry, w stronę nosa, opuść go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuń do przodu.
Bocian- wysuń wargi mocno do przodu, naśladując dziób bociana, następnie otwieraj szeroko warki i je zamykaj.
Żaba- żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko- rozciągnij szeroko wargi, następnie uśmiechaj się i ściągaj wargi.
Kukułka- ściągnij wargi do przodu, następnie staraj się naśladować kukułkę, mówiąc : ku, ku, ku,ku.
Wiosenne porządki- przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki: wędruje za górne i za dolne zęby.
5. Postaraj się wykonał obrazek przedstawiający Panią Wiosnę, pomocny może się okazał poniższy wierszyk. Zachęcamy do założenia teczki plastycznej na gotowe prace, które będzie można w późniejszym czasie zaprezentował w przedszkolu.
Przyszła do nas pani wiosna,
cała w sukni z kwiatów.
Uśmiechnięta i radosna,
wśród lecących ptaków.
Powróciły z nią bociany,
z dalekiej Afryki.
Żaby w stawie się zbudziły,
misie i jeżyki.
W krzewach słychać śpiew skowronka,
słonko mocniej grzeje.
Na listeczku śpi biedronka,
wiatr leciutko wieje.
Witaj wiosno! Piękna pani.
Cieszy nas twój powrót.
Zieleń liści, świerszczy granie,
kwiatów pełen ogród.
6. Postaraj się rozwiązań poniższą zagadkę, jesteśmy pewne, że sobie poradzisz.
Wracają ptaki z daleka
i kwiaty kiełkują wesoło.
Nadchodzi pora radosna,
bo właśnie zaczyna się ….
7. Oglądnij filmik o pierwszych oznakach wiosny w przyrodzie, który wzbogaci dotychczas zdobyta wiedzę.
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
Jeśli będziesz miał ochotę odpocząć, przesyłamy bajkę relaksacyjną, która może Ci w tym pomóc.
,,Jestem roślinką”
Zamknij oczy..., wyobraź sobie, że jesteś maleńkim ziarenkiem, nasionkiem..., ktoś umieścił je w ziemi, a teraz dba o ciebie, dostarcza wody, dba o światło i ciepło..., nasionko zaczyna kiełkować, a następnie do góry wyrasta delikatna łodyżka, a w ziemię wypuszczają korzenie..., z ziarenka zaczyna wyrastać roślina..., tylko ty wiesz, jaka to roślina..., przyjrzyj się dokładnie..., teraz rośnie i ogląda świat wokół siebie..., jest jeszcze młoda, lecz wciąż rośnie..., wypuszcza młode listki i kolejne łodyżki..., być może wyrosły wśród was kwiaty ogrodowe lub polne, a może młode drzewka..., przyjrzyj się jak wygląda ta roślina, jakie ma kolory..., poczuj, jakie są jej listki – mocne, czy delikatne..., możesz już otworzyć oczy.
A teraz już z otwartymi oczami pokaż ruchem swoich rąk i nóg, głowy i tułowia jak wyrastała roślinka z nasionka.
− Na roślinkę, która jest już duża wieje wiatr, pokaż, co się z nią dzieje.
− Po chwili pada deszcz. Co czuje?
− I znów zajaśniało słoneczko. Wygrzewasz w jego ciepłych promykach swoje
listki. Cieszysz się.
− Przyleciał do ciebie motyl i siada na listku. Trochę łaskocze, poruszając
delikatnymi skrzydełkami, lecz po chwili odlatuje.
− Jak się czujesz po przygodach roślinki?
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I UDANEJ ZABAWY
WASZE PANIE : ANIA I ELA

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szanowni Rodzice!